Про дорогі, мости та ймовірний паводок
Про стан справ на дорогах державного значення, про те як вони пережили зиму, про плани на ремонт мостів та про загрозу паводку розповідає начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Миколайович Циганський.
Про дороги державного значення
Дороги Луганщини, на яких у 2018 році було проведено поточній середній ремонт знаходяться в нормальному стані.
Як відзначив начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Циганський, «дехто, з тих, хто постійно критикує дорожників, сподівався, що на ділянках доріг, де проводився поточний середній ремонт, асфальт зійде разом зі снігом. Але їх прогнози виявилися марними».
У 2018 році майже 94 млн грн було направлено на поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування, роботи були виконані на 100 відсотків.
Основні зусилля були спрямовані на дорогу Н-26 «Чугуїв – Мілове» (дорога проходить через місто Старобільськ). У повному обсязі виконанні роботи на ділянках км 110+735-км 113+800, км 117+000-км 120+000, км 126+625-км 130+000, км 130+375-км 132+000, км 135+000- км 136+020.
Роботи виконувалися приватними підрядниками — підприємствами, котрих було обрано за результатами тендерів, які провела Служба автомобільних доріг у Луганській області у системі ProZorro. Роботи з поточного середнього ремонту виконували два підприємства — колективне підприємство «Кремінський агрошляхбуд» та ТОВ «БК ЄВРОДОР» (місто Дніпро).
Віктор Циганський підкреслив, що під час виконання робіт, дорожники чітко дотримувалися технологічного процесу (якість асфальтобетону, температурний режим), тому стан справ на дорогах добрий: це стосується покриття, розмітки, знаків, павільйонів.
Дійсно, на багатьох ділянках доріг, там де не проводився поточній середній ремонт, дорожнє покриття під час зимового періоду зазнало значних ушкоджень. Це відбувається внаслідок руйнівного впливу частих різких перепадів температури повітря та надмірної вологості протягом зимового періоду, асфальтобетонне покриття втрачає свою опорну здатність та, не витримуючи навантажень під час руху машин, руйнується. Саме тому, це потребує проведення експлуатаційного обслуговування та ямкового аварійного ремонту.
Нагадуємо, на території Луганської області налічується 5 898 км автомобільних доріг загального користування, у тому числі на контрольованій території – 3 616 км. У тому числі 1 177 км доріг державного значення (національні - 274,8 км, регіональні - 222,5 км, територіальні - 679,8 км), та 2 439 км – місцевого значення. Служба автомобільних доріг у Луганській області несе відповідальність за стан справ на дорогах державного значення.
Про мости
Віктор Циганський прокоментував ситуацію з мостом у Сватовому. Цей міст, через річку Красна, розташований на автомобільній дорозі Н-26 «Чугуїв – Мілове», км 136+662. Він був збудований у 60-ті роки XX століття. За час експлуатації, міст зазнав значних руйнувань. В останні роки рух по ньому зазнав обмежень як по вантажу так і по швидкості транспортних засобів. Саме тому, за підтримки Укравдодору та Уряду України було прийнято рішення про його капітальний ремонт. Роботи були розпочаті восени 2018 року підприємством ТОВ «Газпромресурс».
«Спочатку думали, що можна залишити деякі старі конструкції мосту, проте, після ретельного обстеження, дійшли висновку про необхідність заміни всіх конструкцій. Це призвело до здороження проекту, але будуть використані лише нові конструкції. Була підготовлена проектно-кошторисна документація, удосконалені плани та завдання. Запланована дата введення нового мосту в експлуатацію, при відповідному фінансуванні – серпень поточного року», - зазначає Віктор Циганський.
Старобільський міст через річку Айдар — об’єкт завдовжки 250 метрів розташований на автомобільній ділянці дороги державного значення Н-26 (колишня Р-07), яка з’єднує Східну та Західну частини Луганщини та тягнеться через всю область до міста Чугуїв на Харківщині.
Збудований у 1965 році міст отримав пошкодження влітку 2014 року, унаслідок чого рух автотранспорту був обмежений. У 2017 році об’єкт був відновлений Програмою розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки уряду Японії. Бюджет будівельних робіт, на капітальний ремонт одного прольоту мосту склав 227 000 доларів США.
Віктор Циганський також пояснив: «Варто підкреслити головне – тоді проводився капітальний ремонт не всього мосту, а саме пошкодженої ділянки, пошкоджених опор. Зробили те, на що вистачило коштів».
Останній раз ремонті роботу на мосту, якому вже понад 50 років, проводилися у 2003 році. Асфальтобетонне покриття має строк служби 12-15 років. Саме тому, воно вже зносилася і має бути замінене. Окрім того, ситуацію погіршують багато важкові фури, які також руйнують покриття.
Віктор Циганський зауважив: «Старобільській міст по покриттю проїжджої частини знаходиться на оцінку «три с плюсом» (за п’ятибальною системою – ред.). Асфальтобетонне покриття потребує заміни: зняти старе, зробити нове. Там треба також «полікувати» гідроізоляцію. Планується, що роботи розпочнуться у квітні-травні поточного року. Окрім того, будуть відновлена система освітлення, йдеться про заміну акумуляторів в лампах освітлення. Хотілося б ремонтувати хоча б п’ять мостів у рік. На жаль, при теперішньому фінансуванні, ми не можемо ремонтувати більш як два мости на рік, але ремонту потребують і інші мости та штучні споруди (шляхопроводи) на Луганщині».
Про загрозу підтоплення
Віктор Циганський зауважив, що на Луганщині ситуація з підтопленням залишається складною. Але вживаються необхідні заходи відносно паводку. На Луганщині триває робота з підготовки до пропуску весняного водопілля. Загалом поточна ситуація контрольована, спільно працюють обласні та місцеві органи влади, Головне управління ДСНС України у Луганській області, Національна поліція, Служба автомобільних доріг у Луганський області.
«Служба автомобільних доріг у Луганський області проводить щоденний моніторинг рівня води. На деяких річках, наприклад Сіверський Донець, Томашівський міст (цей міст з’єднує два міста – Новодружеськ та Рубіжне. Томашівський міст розташований на 130 кілометрі дороги Т-13-02 - ред), вода прибуває 20-30 см щодоби. Річ у тому, що наприклад, Сіверський Донець який тече з Білгородської області Росії, а там сніги ще не розпочали танути. Паводок ми чекаємо» - повідомив Віктор Циганський.
За його словами, причина підтоплення наступна — через різке потепління та опади сталося швидке танення снігу та льоду, тала вода підіймається у річках, але для мостів головну загрозу представляє не сама вода, а той мотлох (дерева, колоди, гілки), який несе водопілля.
Складна ситуація може виникнути у Новопсковському, Біловодському, Сватівському, Старобільському районах. Через різке потепління вода підіймається на річках Айдар, Деркул, Євсуг, Красна. Ймовірність затоплення низько-водних мостів, а також доріг місцевого значення.
Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області
Підписуйтесь на сторінку Служби автомобільних доріг у Луганській області у Фейсбуці